söndag 11 september 2011

Varför ta sista tåget hem när man kan ta första tåget hem?

Mm.. Det är så skönt att vakna upp efter en lång dags sömn. En lång dags sömn? Ja, en lång dags sömn! Jag vaknade i ärlighetens namn för tio minuter sedan och ligger fortfarande kvar i sängen. Det är en konstig känsla att gå och lägga sig klockan 10 på morgonen och gå upp runt kvällsmatstid, men kanske är det något man vänjer sig vid..

Igår hade vi nämligen vårt första provpass (eller trial shift som dom säger) på en bar här i London. Vi hade ingen aning om vad vi skulle göra eller hur länge det skulle hålla på, det enda vi visste var att vi skulle infinna oss där 8pm och bära svarta kläder. Piece of cake? Ja, faktiskt. Vi skulle nämligen vara bartendrar för kvällen - ett yrke vi båda hade väldigt lite insikt och noll erfarenhet ifrån. Men tydligen var det just oerfarna bartendrar som bossen var ute efter så åtta timmar, hundratals drinkar och två par fötter senare var vi båda fulltidsanställda bartendrar, så simpelt var det! Själva baren stängde egentligen klockan 3 men sen var det ju städning, after work-öl med våra nyfunna kollegor och självklart frukost på ett dygnet-runt café. Metron började gå halv sju, så vi tog första tåget hem till vår skyhöga lya.

Jag har även införskaffat mig en alldeles egen DJ. Mark, som spelade vid min bardisk, älskar svensk musik så han spelar båda Abba och Swedish house maffia whenever I want. Han är också regissör på fritiden så han har lovat mig huvudrollen i hans nästa film :)
Latte, pommes och nachos till frulle. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar