torsdag 29 september 2011

Självförsvar för bartendrar del 1

Att vandra Londons farliga gator fram en tidig morgon efter att baren stängt är inte direkt det mest riskfria du kan utsätta dig själv för här i världen, men som bartender kan du komma ganska lindrigt undan om det skulle vara så att någon skulle börja stalka, springa efter dig, peta dig i örat, hoppa på dig eller på något annat sätt förpesta vägen hem till din efterlängtade säng. Därför har jag gjort en liten följetång i två delar där jag i den första delen (denna delen dårå) presenterar vilka verktyg som kan vara bra att ha i fickan vid ett eventuellt påhopp och dess urpsprungliga användningsområden bakom bardisken. I den andra delen tänkte jag illustrera (i Paint såklart) vilka användningsområden dessa verktyg kan ha i andra krissituationer. Detta gör jag lite för att det är kul och lite för att lugna min mamma och emilias mamma som jag vet båda två läser denna bloggen flitigt. Till er: don't worry, vi har allt under kontroll. Pepparspray kan slänga sig i väggen, för här har vi nämligen saker som verkligen fungerar och som dessutom inte tar stor plats i handväskan.

Here we go! Det enda som behövs för att vara fullständigt
 självförsvarsutrustad är ditt jobbförkläde med tillhörande innehåll:
 BARBLADE [barbläjd]
ett coolare ord för en helt vanlig kapsylöppnare i metall

 WINE OPENER [wajnouhpehner]
En vinöppnare med en massa konstiga utfällbara saker
som man inte riktigt vet vad man ska använda dem till

LIGHTER [lajhtärr]
Den enda anledningen till att man som ickerökare
har en sådan är för att kunna göra en äkta Cosmopolitan

POCKET KNIFE [påckett najff]
Oanvändbar, slö och värdelös. Har aldrig använt den heller..

och min personliga favorit:
THE PEN [Thä pänn]
Bra att ha om någon vill ge dig sitt nummer eller eventuellt 
vid signering av kvitton. Det förstnämnda är mer troligt dock.

Hur man kan försvara sig med dessa får ni själva klura på tills imorgon, för då kommer svaren. Godafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar