måndag 26 september 2011

Wordfeud och främmande maskiner

Inatt försökte vi vara duktiga genom att gå och lägga oss i vettig tid vilket resulterade i att jag vaknade klockan 6, pigg som en duracellkanin och sysslolös som få. Eftersom alla i lägenheten sov fanns det inte mycket för mig utom att ligga och spela Wordfeud i sängen med någon kille från Blekinge som tydligen satte på volvodelar mellan våra spelrundor. Han var trevlig, jag vann ju varenda gång! Om du vill bli krossad av mina språkskillz heter jag Emmisaren där.
Ångmaskinen
Men nu har vår hyresvärd äntligen åkt till jobbet så jag har trippat ut till vardagsrummet för att tillaga lite frukostägg i väntan på emilias uppvaknande. Men äggen som jag tuggar på är varken stekta, kokta, micrade eller ugnsbakade, för även om man kanske inte kan ugnsbaka ägg så har vi varken ugn, micro eller stekplattor i denna lägenhet. Nej ser ni, mina ägg är ångade. Smaka på ordet, visst låter det ganska fräsigt? Dom är faktiskt tillagade i en tvättäkta ångmaskin. Nu handlar det ju inte om en sån där ångmaskin från sjuttonhundrataletfrösihjäl utan en maskin som ångar mat (maskin+ånga=ångmaskin), ganska logiskt va? Förutom den har vi lite andra konstiga maskiner såsom vattenrenare och en ugnsliknande liten apparat där man tydligen kan tillaga maten på något vis. Den ser farlig ut så jag låter bli att använda den. Jag är så bekväm med alla grejer hemifrån så det är en lite väl stor omställning med tre nya apparater jag aldrig sett innan, därför klamrar jag mig fast vid de apparater som jag känner igen här (du kommer ganska långt med vattenkokare och brödrost när du inte har något emot att leva på snabbnudlar och rostade mackor), ibland vågar jag mig på den där ångmaskinen också - men bara när bäst före-datumet på äggen går ut och du inte vill äta dem råa..
Här har vi "ugnen" också. Jag tycker den ser ut som någon ond robot
från Star Wars och håller mig därför på behörigt avstånd från den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar