tisdag 13 september 2011

One Day

Idag fick jag åka dubbeldäckare för första gången i mitt liv och det var hanna som tog med mig upp på denna svajiga upplevelse! Det kändes som om bussen skulle ramla närsomhelst och eftersom det är halv storm här var det lite extra läskigt.. Vi gick på bio och såg One Day också - en lite underlig men vacker film, Jim Sturgess var ju lite lagom snygg också.

Så nu sitter jag ensam och mumsar på brittiska jordgubbar. Förmodligen är dom jättebesprutade och miljöfarliga men eftersom jag fick 2 for 1 kompenserar priset för allt sånt negativt. Dessutom kan jag äta upp ett helt paket själv och ändå spara ett till emilia som kommer hem sent (eller tidigt, det beror på hur man ser det!), tänk vilken bra sambo jag är! Men ja.. det är faktiskt lite ensamt just inatt. Det är ju första kvällen vi inte är tillsammans på en vecka och man vänjer sig snabbt vid att ha en annan person nära hela tiden. Förhoppningsvis kan vi leka lite imorgon innan mitt pass börjar, annars får vi börja kommunicera som på den gamla goda tiden (i våras när vi bodde tillsammans i stan och hallspegeln var full av små söta post-it lappar).

Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar