fredag 2 september 2011

När jag blir stor ska jag bli hemmafru

Imorse bjöd jag min kära vän Sofia på lattelunch här hemma, en blivande tradition som innebär att jag får leva ut mina dolda husmorsskills och samtidigt få höra det senaste skvallret om vilka som dejtar vilka i vår lilla stad Kristianstad (hon jobbar på hemmakväll så tjejen har koll, fett med koll!)

Brunchmenyn bestod av våfflor, jordgubbar, vindruvor, nybakta scones, ägg och sist men inte minst fick jag testa göra chailatte från grunden, något som var sååå mycket lättare än jag var beredd på.

Så om jag lägger mina juristdrömmar på hyllan någon dag finns det ingen tvekan om vad för karriär jag ska satsa på: Hemmafru! Det enda som i så fall behövs är väl en rik man som kan finansiera mitt extrema shoppingbehov..

Nu beger jag mig hem till maja för lite fredagsmys. Tjoho!

1 kommentar: