söndag 25 september 2011

"Det finns tre sorters lögner. Lögn, förbannad lögn och statistik"

..Ett uttryck som författaren Mark Twain myntade under sitt artonhundratal. Men jag vill nog ändå lirka mig ur att statistik är lögn, eller i alla fall inbilla mig själv att det inte är det. För häromdagen nådde jag nämligen upp till 2000 läsare på mina hela tre veckor som bloggare, det gjorde mig jätteglad. Sen kom jag på att även denna statistiken måste ljuga, jag går ju själv in på min egen blogg typ 5000 gånger varje dag och borde jag inte ha mycket högre besökarsiffror då? Eller är jag helt bakom flötet? Förmodligen är det så att den där statistikmätaren räknar hur många IP-adresser som har varit inne här istället för antalet besök och tur är väl det, 5000+ läsare per dag skulle nog gett mig en hjärtattack..

Men oj vilket tråkigt inlägg det blev nu, vi får ta och liva upp det lite. Idag är jag ledig och ska därför bege mig på Hungamungafestival i Bethnal Green - ett område inte långt härifrån. Jag vet inte varför jag ska dit och jag har ingen aning om vad det är för något alls, men det kan väl bli roligt! Vem jag ska dit med är min egen lilla hemlighet (om ni är nyfikna får ni ta och ringa mig och fråga).
Bilden är från i somras när jag, emilia och alex blev uppraggade på entré under vår shoppingtur och fick agera modeller för en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar