torsdag 22 september 2011

Tanten på sätet bredvid

Igår skedde det ett "moment" i mitt liv, ni vet en sån där händelse då världen stannar upp. "Shit pommes" tänker ni, vad för stort hände då? Äh, det var egentligen inget särskilt men ändå en lite smårolig grej som jag tycker är värt att dela med mig av. Jag hade nämligen lyckats matcha min röda kappa med min röda basker som båda två är i precis samma färg, det var inte så att jag valt den outfiten med någon större omsorg utan jag tyckte bara det var fint helt enkelt. Så jag satt på metron i min egen lilla musikvärld när en tant (75-80 år kanske, men jag är usel på att uppskatta åldrar) hoppade på - iklädd en beige kappa med en matchande basker i precis samma färg som hennes jacka. Det roliga var att hon satte sig bredvid mig och jag kan tänka mig att det såg rätt roligt ut för folk som hoppade på och såg två kvinnor i olika åldrar sitta där bredvid varann i sina matchande outfits. Där satt hon och läste ett handskrivet födelsedagskort av något slag och jag satt och smålog för mig själv. Det var en mysig upplevelse, för jag kände mig nästan lite tantig själv (för alla tidigare och nuvarande österängare syftar jag pyttelite på en viss lärare som mer än ofta förvånade korridorerna med sina enastående matchoutfits från topp till tå!)
Nu beger jag mig iväg till jobbet igen, självklart i matchande utstyrsel. Tjo!

1 kommentar: