torsdag 8 september 2011

Kärlek vid första, andra och tredje ögonkastet

Om det finns något jag verkligen älskar så är det sweet chilisås. Det fantastiska med det är att man kan ha det i princip alla maträtter: nudlar, potatismos, köttbullar och makaroner - you name it! Så när jag igår fick se denna pärlan i frysdisken började mitt hjärta dunka lite extra hårt. Det var kärlek vid första ögonkastet och prislappen som visade att den endast kostade 1 pund (ungefär 10 svenska kronor) väckte lilla spar-emmys känsliga punkt. Jag köpte den. Världens bästa köp den dagen, lätt.

Det kan ha varit den godaste pizzan jag någonsin smakat, som kycklinggryta med nybakat bröd. Helt. Enkelt. Skitgott. Fish and chips kan slänga sig i väggen, för är det något engelsmännen kan så är det fryspizza. Så kommer någon och hälsar på oss här i London så lovar jag att bjuda på en gourmetmiddag med min nya kärlek - Sweet chili kycklingpizza. Det kommer vara värt er flygbiljett flera gånger om, believe me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar