fredag 23 september 2011

Sju års olycka och ett spegelproblem mindre

Det blir många inlägg idag, mestadels beror det nog på koffeinkicken från alla koppar snabbkaffe jag hällt i mig de senaste timmarna för att orka vara uppe inatt. Nu tassar jag knäpptyst runt i lägenheten i mina nyfunna trampdynor (jag är så tyst att jag själv inte ens hör när jag kommer trippandes), städar, diskar och förbereder mig för att åka iväg till jobbet.

För er som inte fått höra historien om vårt lilla spegelproblem tänkte jag ta tillfället i akt nu när vi löst det helt och hållet. Sedan jag och emilia flyttade hit har vi nämligen lyckats enas enastående bra om det mesta; ekonomi, kläder, mat, disk. Jag fick ta ovansängen för att hon är rädd att ramla ner, hon diskar kaffekopparna för att jag glömmer var jag ställer dom - det har bara funnits ett litet problem: På vårt rum har vi bara haft EN enda spegel. För alla killar som läser detta är det ingen idé att förklara, ni kommer ändå inte förstå. För alla tjejer som läser behöver jag inte heller förklara, ni förstår precis vad jag pratar om. Kris kris kris! När man oftast lämnar lägenheten precis samtidigt är det inte lätt att stå bredvid varann och råka kladda mascara på varandras armbågar och kanske har det varit det enda som vi småbråkat om sedan vi hamnade här. Men en vacker natt när vi kom hem hade ödet (eller en arg granne som varit lite väl aggressiv när han smällde igen sin dörr) sett till att vår "älskade" spegel ramlat ner från hyllan och krossats i hundratals små bitar. Lite bittra var vi allt, men tänk vilket fabulöst tillfälle att istället införskaffa varsin spegel så att vi slipper bråka om utrymme för våra vackra ansikten. Därför tog jag idag tillfället i akt att göra just detta. Här är resultatet:
Före
Och efter! *Papaaaaaam*
Det där med att man får sju års olycka när man krossar en spegel tror jag inte särskilt mycket på, men å andra sidan så var det ju inte vi som krossade den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar