fredag 9 september 2011

Emilia goes WILD

Det var längesen jag var så rädd som jag blev imorse. Anledningen? Emilia blev nämligen rånad och jag är fortfarande skakis efter det som hände. Där satt vi i lugn och ro och njöt av vårt morgonkaffe på ett café nära picadilly cirkus när ett gäng killar kom fram med en massa kartor och bad oss visa vägen till ett okänt ställe. Självklart var de inte ute efter någon vägbeskrivning utan emilias iphone som låg på vårt bord. När vi förstod att de tagit den började emilia vråla: "Where is my phone? Give me my phone!" och när killarna började springa hoppade hon upp, ryckte den sista i jackan, bankade honom i väggen x2, skrev "GIVE ME MY PHONE BACK!". De andra killarna lyckades fly sin kos, men emilia höll kvar den sista gangstern i ett järngrepp som efter mycket skrik och övertalning tog upp mobilen och gav tillbaka den. Själv stod jag där chockad och handlingsförlamad, förtvivlat kramandes våra väskor så att ingen skulle lyckas sno dem också. Många tankar flög igenom mitt huvud, men jag lyckades inte få fram ett knyst. Det tog lång tid innan jag kunde hålla muggen utan att spilla efter det.

Vilken hjältinna hon är alltså, vad skulle jag gjort utan henne? Om de tog min mobil hade jag antagligen fortfarande stått där och glott som ett fån..
Sen är hon ju himla snygg också!
Bilden är från våra greklandsäventyr i våras

1 kommentar:

  1. wow, imponerande!!! ska försöka agera så om det nånsin händer mig...

    SvaraRadera