tisdag 1 november 2011

Prinsessor och värderingar

Lycklig blev jag när jag lyckades tajma min sjukdag med den obligatoriska utklädnadsdagen på jobbet, men tji fick jag när jag upptäckte att vår kära manager tyckte att vi skulle klä upp oss på måndagen också. Så jag och en av servitriserna satt och finkulerade på vad man kunde klä upp sig som, det enda som kom upp i mina tankar var ju såklart prinsessa. Jag har alltid velat vara prinsessa! Så kom managern fram till mig en stund senare och sa: "Emmy, I know that you want to be a princess. But if you really have to be one, you must be a scary one". Han känner mig nästan bättre än jag känner mig själv.

Jag funderade faktiskt på att skriva ett inlägg om hur mycket jag är emot allt som har med halloween-firande att göra men det känns lite skenheligt i och med att jag i princip "firade" denna tillställning i år (för första gången i hela mitt liv faktiskt). Det borde inte vara en godtagbar anledning men det var obligatorisk jobbklädsel och sånt vill man inte riskera ser ni. Men själv har jag faktiskt blivit uppfostrad med värderingarna att allhelgona är till för att hedra nära och kära som gått bort, inte att ha det som ännu en anledning att förstöra en högtid genom att supa skallen av sig. Men den tanken har nog gått många förbi och det är synd tycker jag, vi borde alla stanna upp och tänka efter lite då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar