torsdag 10 november 2011

Feeling a bit swedish today?

Alltså, om jag ska vara ärlig har jag aldrig riktigt diggat Ikea-konceptet. Jag har bara tyckt att det har varit en stor byggnad fylld med en massa bråte dit alla svenssonbarnfamiljer spenderar hundralappar på bensin för att lyckas spara in de där hundralapparna på ett badrumsskåp som ändå är felkonstruerat. Men när man är en bit ifrån sitt hemland är det till och med svårt för en tvivlare som jag att vara lite småpatriotisk och känna sig en gnutta stolt över den där Kamprad. Så idag knagglade sig tre svenska flickor till Ikea en bit utanför stan för en liten shoppingtur tillsammans. Jag känner mig själv ganska stolt över att jag nu övervunnit mitt ikea-hat och dessutom lyckats införskaffa allt från glittriga ljusslingor till sänglakan. Så nu sitter jag med lite svenska pepparkakor (prova inte dom engelska, dom är tjocka, torra och räliga) och peppar för några jobbtimmar. Frysen är fylld med kanelbullar och köttbullar, spishällen är upptänd av doftljus och sängarna är nybäddade. Tanken var att jag skulle dokumentera varje sekund av dagens ultrasvenska upplevelse men tydligen diggade inte säkerhetsvakterna att jag fotograferade så det fick ske i smyg. Gangstas!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar