onsdag 30 november 2011

December ultra deluxe

Vissa dagar, veckor och i värsta fall månader känns det som om hjärnan stänger av sig och går på någon slags otänkande autopilot. Du går upp, jobbar, går och lägger dig, sover, går upp, jobbar.. Ja, du förstår den onda cirkeln - ett väldigt värdelöst koncept som jag ibland kommer på mig själv med att utöva ibland. Somliga skulle kalla det höstdepression, men till skillnad från tidigare år har jag kommit väldigt lindrigt undan sådana detta årslut. Dock kan jag i alla fall se att jag varit väldigt ofokuserad och axelryckande på de flesta plan den senaste tiden. Varför vet jag inte, men det ska bli ändring på det från och med nu. Det var inte många dagar sedan då jag satt hemma en ledig kväll och insåg att jag var i en storstad full av platser att upptäcka - och så sitter jag här med fördragna gardiner och går miste om allt?
Emmy ditt pucko, ta dig i kragen och gör något konstruktivt!
Så nu har jag bestämt mig för att låta december månad bli något alldeles alldeles extraordinärt. Jag ska överraska mina kollegor med julgodis, försöka ta mig utanför Londons gränser någon ledig dag, upptäcka nya vägar att gå till jobbet, skriva färdigt mina knappt påbörjade julkort, fira julafton med mina fantastiska vänner och mycket mer. För jag vill inte se tillbaka på ännu en vecka och känna att jag bara jobbat och sovit när jag kan göra så mycket mer både för att utveckla mig själv och för att glädja andra. Sen kommer hela min familj och hälsar på några dagar i slutet av månaden, det kommer ju bli grädden på moset, körsbäret på bakelsen, pricken över i:et.
Awesome helt enkelt!
  
Igår tjuvstartade jag awesomepawesomemånaden lite i förväg med att ha en svensk eftermiddag med Sofia då vi besökte Totally Swedish (det är precis vad det låter som - en affär med endast totalt svenska grejer) och drack lite glögg på den svenska puben The Harcourt Arms (halleeeo, dom visar kalle anka på julafton också!). Idag tog jag och Emilia oss lite afternoon tea med scones innan jag släppte av henne på jobbet och försökte hitta en ny väg tillbaka till tunnelbanan. Det var intressant och tog.. rätt lång tid, hehe. Kartor är ju helt klart överskattat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar