tisdag 22 november 2011

Födelsedag och "utbildning" (=fest)

Ska alldeles strax springa till tunnelbanan för att bege mig till jobbet. Idag slipper vi jobba, istället har vi utbildning för hela personalen. Eller ja, utbildning och utbildning. Egentligen är det bara ett finare namn på en rolig eftermiddag med vinprovning och tävlingar, att vi får sånt är ju alldeles fantastiskt. Och idag fyller också min favoritemilia år. Äntligen är den lilla parveln 20 bast och det ska vi fira ikväll. I födelsedagspresent köpte jag henne en cosmopolitan-doftande bodylotion och en väckarklocka som blinkar och låter som en siren. Why? Cosmopolitan är ju hennes favoritdrink och för att hon suger på att gå upp på morgonen och låter alarmet pipa tills jag vaknar i rummet bredvid och måste gå in och stänga av det till henne passar väckarklockan perfekt. Sen har jag beställt en liten grej till henne som förhoppningsvis kommer på posten alldeles snart. Tjoho!

1 kommentar: