måndag 31 oktober 2011

Operation immunförsvar

Efter gårdagens hälsoflopp när jag låg däckad - ja, ni hörde rätt. jag sov bort en hel lördag, vilket slöseri - efter flera dagars huvudvärk och en dags feber är jag återigen återställd och jobbklar. Visserligen tog det inte många minuter för min kropp att tillfriskna men jag känner ändå att dessa sena nätter inte riktigt är till min hälsas fördel och har därmed bestämt mig för att bygga upp mitt immunförsvar lite. Kanske är inte croissanter och snabbnudlar den ultimata kosten heller om man väl tänker efter, hur gott det än må vara. Så för att boosta min muskulösa bartenderkropp inför hösten bacillusker gick jag inom mataffären på vägen hem idag. Låt oss mjukstarta med lite..
Pressad citron (c-vitamin) och avokado (bra fett). Dessutom tänkte jag försöka sova lite mer också, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar