söndag 4 december 2011

Vi tänder ett ljus i advääääääääääääääänt

Idag är det andra advent och tyvärr har jag ju inte funnit någon adventsljusstake i denna stad som jag faktiskt trodde hade allt. MEN sorgen fick inte hålla i sig länge för jag hittade nyligen en adventsljusstakesapp till min lilla iphone som varje söndag tänder ett nytt ljus. Fiffigt som få! Så imorse (typ 17.00 dårå) tände jag det andra ljuset i ljusstaken och väckte Emilia med adventsfrukost. Eftersom det enda vi hade i skafferiet var vitlöksbaguetter, kaffe och äpplen så fick vi hålla oss till godo med det.
Nu nostalgiar (ett verb från ordet nostalgi som jag uppfann alldeles nyss) vi med Westlifes nya "greatest hits"-skiva, dansar och julstädar lite grann innan vi beger oss iväg för ytterligare lite adventsmys med våra tre svenska flickvänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar