lördag 10 december 2011

Emmys önskelista 2011

Jag vet att ni undrat er blåa av ovetenskap så här kommer den!

Saker som jag önskar mig i år som jag vet att jag inte kommer få:
- Ett års gratis kaffe på starbucks (jag får ju gratis paj varje dag för att jag är stammis, kan dom inte börja ge mig gratis kaffe också då?)
- En brittisk superkändis som pojkvän. Jude Law eller Hugh Grant funkar helt okej, ingen mindre känd än dem i alla fall.
- Att alla slutar fuska på Wordfeud eller att det ska vara emot Sveriges rikes lag att använda sig av en wordfeudhjälp som hjälper dig utforma ord som inte ens du själv har någon aning om vad de betyder. Det är ju som att köpa en redan ifylld sudokubok eller en färdigskriven dagbok så att du slipper skriva den själv. Själva grejen är väl att man med lite klurighet och fantasi själv ska lyckas finkulera ut orden som ger mest poäng eller har jag helt gått miste om charmen att låta ett program göra det åt mig?
- Sändare på alla mina ägodelar. Framförallt nycklar, vantar och strumpor som spårlöst försvinner alltför ofta.
- Fritt inträde till Juristprogrammet i Lund eller Göteborg eller bara 2.0 på högskoleprovet.
- En Emmy-statyett. En Emmy till en Emmy. Klockrent och skitcoolt.

Saker som jag önskar mig som jag kanske möjligtvis kan få:
- En förlängd wimp-prenumeration. Wimp är som spotify, fast lite coolare då ju.
- En matkasse. Vuxenpoäng!
- En Macbook Air. Mums
- Julkort. Kan vara bland det bästa som finns. Jag är snart färdig med alla mina att skicka iväg!
- Pengar slår faktiskt aldrig fel. Kan sättas in på ett onåbart sparkonto till krisiga situationer, användas till studier, resor, shopping eller andra nödvändiga saker. Ändamålet kan diskuteras om givaren har något speciellt önskemål..
- Något personligt. Något med en tanke bakom helt enkelt.

Saker jag inte kan förstå att folk önskar sig:
- Snälla barn. Mamma, var vi inte alltid snälla eller?
- Skålar med snäckor. Såg på en gammal önskelista att jag ville ha detta när jag fyllde 10. Vad skulle jag med en SKÅL med SNÄCKOR i? Ibland ifrågasätter jag min egen intelligens..

Men då vet ni ju alla vad jag önskar mig och absolut inte önskar mig och därmed är syftet med detta inlägg genomfört. Vill ni ha mitt kontonummer eller adress att skicka pengar/klappar till är det bara att slänga iväg ett sms eller mail. Godafton!

1 kommentar:

  1. jag vill bara säga "ååhhh". i välmenande och kärleksfull ton då vill säga.

    SvaraRadera