måndag 19 december 2011

Julkänslor!

Om din kropp ännu inte lyckats framkalla några julkänslor ska ni få mitt hemliga recept att få julkänselpirr från topp till tå: gå på dejt. Vare sig det är med någon du aldrig mött förr eller om det är med den du håller allra kärast på denna jord så är det en mysig liten gest när kylan tränger sig på. Jag kom alldeles precis hem efter en sådan och efter att ha skypat med min kära syster - som även snart flyttar till london - kom vi på att båda hade lite pirr i magen nu i juletid. Mysigt tycker jag! Imorgon står julhandling på schemat och på kvällen är det födelsedagsmiddag för sofia. Jag ska försöka lösa något sätt att hänga upp mina julkrubbsfigurer någonstans i mitt rum också, det var klurigare än jag trodde - vi har ju inga skruvar eller spikar?
Såhär fräscha var vi på spa't i veckan. Bleka brudar i en apelsindoftande bastu, det var en fin kväll.

Nä, nu ska jag dansa runt i den tomma (men ack så nystädade) lägenheten i bara underkläderna. Stackars grannarna - för jag tänker sjunga oerhört högt också. 
På svenska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar